Rabu, September 18, 2013

SOAL SOAL UJIAN NASIONAL 1994 SMA/MA

SOAL SOAL UJIAN NASIONAL 1994 SMA/MA 


  1. 1. Jurusan IPA SMA/MA
  1. 2. Jurusan IPS SMA/MA

    Informasi jadwal ujian nasional 1994 tidak seperti di atas
    Hanya untuk latihan

  2. Riyadhus Shalihin
    -Imam An-Nawawi-
    Bab 3: Sabar
    Dari 'Atha' bin Abu Rabah, katanya: "Ibnu Abbas radhiallahu 'anhuma mengatakan padaku: "Apakah engkau suka saya tunjukkan seorang wanita yang tergolong ahli syurga?" Saya berkata: "Baiklah." Ia berkata lagi: "Wanita hitam itu pernah datang kepada Nabi صلی الله عليه وسلم lalu berkata: "Sesungguhnya saya ini terserang oleh penyakit ayan dan oleh sebab itu lalu saya membuka aurat tubuhku. Oleh kerananya haraplah Tuan mendoakan untuk saya kepada Allah - agar saya sembuh." Beliau صلی الله عليه وسلم bersabda: "Jikalau engkau suka hendaklah bersabar saja dan untukmu adalah syurga, tetapi jikalau engkau suka maka saya akan mendoakan untukmu kepada Allah Ta'ala agar penyakitmu itu disembuhkan olehNya." Wanita itu lalu berkata: "Saya bersabar," lalu katanya pula: "Sesungguhnya kerana penyakit itu, saya membuka aurat tubuh saya. Kalau begitu sudilah Tuan mendoakan saja untuk saya kepada Allah agar saya tidak sampai membuka aurat tubuh itu." Nabi صلی الله عليه وسلم lalu mendoakan untuknya - sebagaimana yang dikehendakinya itu." (Muttafaq 'alaih)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar